Apel·les Carod, guardonat a Polònia
Segon premi al II International Zbigniew Seifert Jazz Violin Competition
Sens dubte, el violí jazz és una de les especialitats més remotes del panorama musical, almenys en el context del nostre país. Les institucions educatives, però, començant per l’Esmuc, cada vegada hi aposten més i són conscients del potencial que està adquirint a nivell internacional. Cada nova generació aporta, amb comptagotes, nous estudiants que volen centrar la seva carrera en aquest instrument i aquest gènere, sense passar per cap filtre anterior, és a dir, sense haver de recórrer a la formació clàssica o a un instrument diferent, més “idiomàtic”, en l’àmbit del jazz. Tots ells segueixen l’estela d’Apel·les Carod, que l’any 2015 es va convertir en el primer graduat en violí jazz a tot l’estat espanyol.
La seva carrera, que el va portar posteriorment a la ciutat de Nova York per a estudiar a The New School for Jazz and Contemporary music, va començar precisament des de la formació clàssica, i va continuar amb un acostament a la guitarra elèctrica, que li va permetre apropar-se al gènere que actualment cultiva. Durant l’any 2013 va residir, gràcies a una beca Erasmus, a Katowice, Polònia, on va estudiar a la Karol Szymanowski Academy of Music. La seva relació amb aquest país no s’acaba aquí; en dues ocasions, Apel·les Carod ha participat a l’International Zbigniew Seifert Jazz Violin Competition, prestigiós concurs que reuneix músics d’arreu de gran qualitat i experiència. I, tant en l’any 2014 com en l’última edició, que va tenir lloc del 24 al 27 d’agost de 2016, Carod ha estat guardonat amb el segon premi.
El jove cambrilenc ha assolit així una presència internacional destacable. Ha rebut elogis de diferents personalitats rellevants en el món del violí jazz, com Mark Feldman, i ha aparegut a la revista AllAboutJazz, en un article firmat per Ian Patterson sobre la Seifert Competition. Carod, que ha fundat també un trio i un septet amb el seu nom, prepara ara el primer disc amb el seu quartet, que va iniciar el 2012 com a primer projecte personal. Segons el propi compositor, aquest primer treball es basarà en un repertori sincer i dinàmic, amb molt d’espai per a la interacció i la improvisació: una molt bona oportunitat per a conèixer una proposta instrumental emergent a les mans d’un prometedor artista emergent.
Comments
Log in to comment.