Margarida Barbal Rodoreda

Margarida Barbal
Formació Corporal i Comunicació I i II
Formació Corporal i Comunicació II específica per
cantants
Eines didàctiques de consciència corporal
Aspectes psicofísics (MEAI)
Formació corporal especialitzada (MEAI)
  • Professora de cant. CSMM de Barcelona
  • Ampliació d’estudis de cant i clarinet a la Guildhall School of Music & Drama de Londres
  • Llicenciatura en Psicologia. UB
  • Postgrau en Intervenció logopèdica en transtorns de la veu. URL
  • Formació en diverses tècniques i disciplines corporals, principalment: Seitai, Cos-art, Anatomia pel moviment, Kundalini ioga i Dansa lliure
  • Ha estat membre del grup vocal Música Ficta, del Cor Madrigal, i de diverses formacions de cambra.
  • Del 2010 al 2014  forma part de Scivias, grup especialitzat en la música vocal dels monestirs femenins a l’edat mitjana.
  • Del 1992 al 2012 ha estat Professora Associada del Departament de Didàctica de l’Expressió Musical, Plàstica i Corporal de la Facultat de Ciències de l’Educació de la  UAB. Actualment hi imparteix docència de Postgrau dins l’àmbit de l’educació corporal i vocal
  • Membre de l’equip docent de l’Escola de Pedagogia Musical (Mètode Ireneu Segarra)
  • Suport pedagògic i presentació de concerts per a escolars per la Fundació La Caixa i Pedagogia de l’Espectacle
  • Directora de diverses corals infantils i juvenils                                                          
  • Docència en EEMM i Formació permanent del Professorat
  • Professora titular del Departament de Pedagogia de l’Esmuc des del 2002

Línies de recerca

  • Síntesi entre l’experiència sensorial i la base anatòmica i fisiològica del moviment i de l’acte vocal
  • Fluïdesa en l’experiència artística, creativa i d’aprenentatge
  • Ensenyament-aprenentatge de la música des de l’experiència sensorial
  • Gestió emocional en context artístic i d’ensenyament-aprenentatge
  • Focusing i presència en la interpretació

Principals línies en la direcció de Projectes finals de carrera /màster i pràcticum

  • Pedagogia de l’instrument des de diversos enfocaments corporals
  • La respiració en la pràctica professional de l’intèrpret d’instrument de vent/cant. Didàctica de la respiració
  • Eines pròpies de la Psicologia humanista en el context docent de la música
  • La recerca de l’autoexpressió

Últimes publicacions

Articles

  • What Can We Learn from Singing the Music of Hildegard. Amb Aguadé Benet, RM. Dins Hildegard von Bingen als Kirchenlehrerin. Edition Scivias. Esser A. (Coord.) En premsa (2014)
  • De la vivencia a la transmisión. Reflexiones entorno de la consciencia corporal, el movimiento y la expresión en la pedagogía musical. Campus virtual. Màster Instituto Canzion (2013)

Comunicacions

  • Shared Teaching in Body-mind training for Music students. Equip docent d’assignatures corporals. ESMUC de 2009 a 2011. Presentat a l’ICON (Innovative Conservatoire Seminar) a Hèlsinki. Maig  2011

Llibres i enregistraments discogràfics

Enregistraments àudio / imatge

O virga ac diadema. Workshop at Hildegard Gedächtniskirche. Bimngen. Oct 2012. Film production: Eric Nohl

Projectes de recerca i/o acció educativa

  • Focusing i presència en la interpretació musical (en curs)
  • Cantar Hildegarda de Bingen. Proposta d’introducció experiencial al món musical de l’autora (Bingen 2012, Barcelona  Escòcia i Holanda 2013)
  • Docència reflexiva. Equip de treball amb Xavier Barbeta i Ester Momblant. Esmuc 2012-2013
  • Docència compartida en l’entrenament de la consciència corporal per a músics.