Tornaran els Grans Conjunts de l’Esmuc

Quartet Casals

Quartet Casals

Al juny, la Camerata Casals i l'Orquestra Simfònica

Com és d’esperar, els Grans Conjunts de música clàssica i contemporània realitzaran dos concerts oberts al final de curs. Aquest any la Camerata realitzarà un concert el 30 de maig dirigit pel Quartet Casals, i també tindrà lloc una actuació de l’Orquestra Simfònica de l’Esmuc el 20 de juny.

És així com, a la sala 4, es realitzarà dins l'encontre de la Camerata el programa format per l'Adagio for Strings, de Samuel Barber, i el Quartet n.15, de Dimitri Shostakovich en versió orquestral. El conegut Adagio for Strings és una obra composta l’any 1936 com a segon moviment del primer quartet de corda de l’artista, i a la vegada com a obra independent per a orquestra de corda. La primera vegada que es va interpretar, però, va ser l’any 1938, per la NBC Symphony Orchestra. Segons alguns crítics com Alexander J. Morin, ja explicaven que és una obra que “difícilment deixarà un ull sec”. Altrament, el Quartet n.15, de Shostakovich, va ser l’últim d’aquest autor. Compost el 1974, va ser estrenada pel quartet Taneyev el mateix any, i en el seu Adagio, reflecteix l’angoixa de Shostakovich en la seva espera per la mort.

D’altra banda, la Simfònica de l’Esmuc estarà dirigida per Ernest Martínez-Izquierdo i s’interpretarà Amériques, d'Edgar Varèse; Orion, de Kaija Saariaho, i Notations, de Pierre Boulez. Amériques, publicada l’any 1921, és una obra d’un sol moviment per a una gran orquestra però amb la característica que inclou una secció d’onze percussionistes. Va ser el primer treball que va realitzar després de anar a viure a Estats Units. L’obra de Kaija Saariaho, també composta per a gran orquestra, és una obra de l’any 2002, que es basa en Orió, un personatge de la mitologia grega. Així doncs, l’obra estructurada en tres moviments, es basa en el fill de Posidó, caçador que després de la mort del seu pare, Zeus va convertir en una constel·lació. Finalment, Notations de Boulez és un conjunt de peces originàriament per piano compostes el 1945, però tornades a publicar l’any 1985 amb una treballada orquestració, que convidem a escoltar.

Comments

Log in to comment.